جایگزینی آبجو بدون الکل با آبجو الکل دار

جایگزینی آبجو بدون الکل با آبجو الکل دار


تفاوت بین آبجو الکل دار و غیر الکلی چیست؟ در مورد مصرف مشروبات الکلی و یا مشروبات الکلی با میزان الکل پایین چه می دانید؟ تاکنون فکر کرده اید که افرادی که به مشروبات الکلی اعتیاد دارند چه مشکلاتی را تجربه می کنند؟ یا اینکه برای ترک مشروبات الکلی و آبجو الکل دار، آیا می توان به سراغ آبجو غیر الکلی رفت یا خیر؟ نوشیدنی ها و آبجوهای غیرالکلی در گروه نوشیدنی های سالم قرار می گیرند. این بدان معنی است که کاهش مصرف الکل نسبت به گذشته، راحت تر از همیشه شده است. اما آیا آبجوهای غیرالکلی واقعاً سالم تر هستند؟ چه میزان کالری دارند؟ و آیا باید گزینه بدون الکل یا کم الکل را انتخاب کنید؟ با این مطلب جهت درک بهتر همراه باشید.

آبجو الکل دار

تفاوت اصلی بین آبجوهای الکلی و غیر الکلی

تفاوت اساسی بین آبجوهای الکلی و غیر الکلی میزان الکل موجود در آن است. آبجوهای الکلی مقدار زیادی الکل دارند، در حالی که آبجوهای غیر الکلی حاوی الکل بسیار کمی هستند. طبق قانون کلی “آبجو بدون الکل” یا با الکل پایین می تواند حاوی مقدار بسیار کمی الکل باشد (کمتر از 0.05٪) مقدار الکل در یک نوشیدنی، به عنوان درصد کل نوشیدنی نشان داده می شود. در تمام نوشیدنی های الکلی ، الکل را با جلد (ABV) مشاهده خواهید کرد. آبجویی که 5٪ ABV در برچسب آن حک شده باشد حاوی 5٪ الکل خالص است. به طور کلی چهار نوع آبجو وجود دارد؛ آبجو فاقد الکل ، الکل زدایی شده، با الکل پایین و الکلی. این موارد به این واسطه تعریف شده اند:

آبجو بدون الکل = بیش از 0.05٪ ABV

الکل زدایی شده = بیش از 0.5٪ ABV

آبجو کم الکل = بیش از 1.2٪ ABV

مشروبات الکلی ABV = حاوی بیش از 1.2٪ ABV

سوالات رایج

آیا آبجو بدون الکل واقعا فاقد الکل است؟  آبجو عاری از الکل یا غیر الکلی حاوی مقادیر کمی الکل (حداکثر 0.05٪ ABV) است. این امر به این دلیل است که برخی از الکلها به طور طبیعی بخشی از فرایند تولید به حساب می آیند.

آیا آبجو غیر الکلی نسبت به آبجو الکل دار چاق کننده تر است؟ آبجو الکل دار حاوی کالری کمتری نسبت به آبجوهای الکلی هستند. نوشیدنی هایی که به عنوان آبجو سبک نیز نامیده می شوند، معمولاً الکل کمتری و کالری کمتری دارند. بنابراین، در صورت تلاش برای خلاص شدن از شر شکم چاق و حفظ وزن سالم، انتخاب یک آبجو بدون الکل در کنار یک رژیم غذایی متعادل و ورزش، می تواند مفید باشد.

آبجو بدون الکل یا کم الکل چگونه ساخته می شود؟ به طور معمول تولیدکنندگان خارجی دو راه برای کاهش الکل در آبجو خود دارند. آنها می توانند الکل را از محصول نهایی حذف کرده و یا اطمینان حاصل کنند که الکل در طول فرآیند تبخیر شکل نمی گیرد. یکی از متداول ترین روش ها، گرم کردن آبجو برای جوشاندن الکل است. نکته دیگر عبور آبجو از طریق صافی است که الکل را بیرون می آورد.

آبجو های غیر الکلی چه طعمی دارند؟ آبجو غیر الکلی بسیار شبیه به آبجو الکل دار است. اگرچه ، با توجه به اینکه روند دمیدن کمی متفاوت است، البته ممکن است کمی تفاوت در طعم را هم حس کنید. نکته جالب این است که هرچه آبجوهای غیرالکلی محبوب تر می شوند ، دامنه ای که می توانید انتخاب کنید در حال افزایش است، بنابراین می توانید برندی را که دوست دارید پیدا کنید. با اینکه به طور کلی خوردن این دست نوشیدنی ها توصیه کمتری را شامل می شود اما آبجو فاقد الکل بهترین انتخاب و گزینه در دسترس است که روی ذهن و بدن هم تاثیر نمی گذارد.

آبجو غیر الکلی

فواید آبجو غیر الکلی نسبت به آبجو الکل دار

فارغ از تمام جزئیاتی که در مورد آبجو الکل دار و غیر الکلی وجود دارد چند فایده مهم در مورد آبجو غیر الکلی وجود دارد که ذکر آنها خالی از لطف نیست:

طعم بهتر آبجو غیر الکلی

در گذشته ، بیشتر مردم از آبجو بدون الکل اجتناب می کردند زیرا به نظرشان خیلی خوب نبود. اکنون همه چیز بسیار متفاوت است. مردم ترجیح شان به سلامت در اولویت قرار گرفته است و از طرفی تولید آبجو غیر الکلی در مقابل آبجو الکل دار پیشرفت چشمگیری داشته است به طوری که شخص گزینه های زیادی در پیش رو برای استفاده دارد.

کاهش کالری مصرفی در آبجو غیر الکلی

به دلیل اینکه آبجو با الکل پایین کالری کمتری نسبت به آبجو الکل دار دارد، انتخاب آن یک تصمیم هوشمندانه به حساب می آید. مصرف بیش از حد الکل می تواند باعث هیپوگلیسمی (قند خون پایین) شود که می تواند منجر به سبکی و ضعف عمومی شود. این بدان معناست که ممکن است بعد از نوشیدن آبجو الکل دار وسوسه شوید تا  غذاهای چرب با کالری زیاد مصرف کنید و در نتیجه روز به روز بیشتر چاق شوید.

نوشیدن آبجو کم الکل یا عاری از الکل در مقایسه با آبجو الکل دار، به این معنی است که احتمال خماری برای استفاده بیشتر الکل کمتر است، بنابراین برای ورزش روز بعد انگیزه بیشتری خواهید داشت.

آبجو غیر الکلی باعث مستی نخواهد شد.

آبجوهای بدون الکل و آبجو غیر الکلی حاوی 0.5٪ الکل هستند ، اما این میزان شما را مست نخواهد کرد. دلیل این موضوع این است که بدن شما این مقدار الکل را در زمان نوشیدن هضم می کند ( بدن افراد معمولی در حدود 17 دقیقه 0.28 واحد الکل را در یک نوشیدنی 0.5٪ هضم می کنند).

ضمناً برای هضم الکل در یک لیوان 3.6٪ آبجو (حدود 2 واحد الکل) حدود 2 ساعت و بیش از 3 ساعت برای هضم الکل در یک لیوان 5.6٪ آبجو (به طور متوسط ​​3.1 واحد الکل) نیاز است. نوشیدن آبجو بدون الکل به معنای دریافت دیگر تاثیرات منفی نوشیدن آبجو الکل دار نیست؛ مانند خماری (و آسیب ناشی از آنها) ، بهره وری ضعیف ، خستگی و انجام حرکات و رفتار های عجیب.

آبجو

آبجو غیر الکلی نسبت به آبجو الکل دار هنجار شکن نیست.

در بسیاری از جوامع مانند کشور ایران استفاده از آبجو الکل دار حرام است و تولید یا عرضه آن عملاً غیرقانونی و جرم محسوب می شود. با توجه به شرایط نامناسبی که آبجو الکل دار برای بدن فرد بوجود می آورد همواره توصیه بر این است که از مصرف آن دوری شود. در عین حال که، نوشیدنی های سالم و طبیعی بهترین انتخاب های ممکن به حساب می آیند.

منابع

مطالب مرتبط