شمس لیمونعناع، نوشیدنی‌ای مناسب فصل گرما

شمس لیمونعناع، نوشیدنی‌ای مناسب فصل گرما


با رسیدن فصل گرم سال، بیشتر از هر زمان دیگری بدن به نوشیدنی‌های خنک و تازه احتیاج دارد. با گرمای هوا، بدن بیشتر در معرض کم‌آبی قرار می‌گیرد و نوشیدن یک نوشیدنی خنک و تازه می‌تواند علاوه بر رفع عطش، احساس سرزندگی و تازگی را در فرد ایجاد کند. نوشیدنی مالت با تاثیر اثبات‌شده در رفع تشنگی می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد. جالب است بدانید، ماءالشعیر از نظر ترکیبات، میزان قند و کالری، انتخاب سالم‌تری نسبت به نوشیدنی‌های گازدار به حساب می‌آید.

شمس لیمونعناع، انتخابی مناسب

شمس لیمونعناع یکی از نوشیدنی‌های مالت بدون الکل کارخانه شمس است. نوشیدنی‌ای که با طعم خوب نعناع و لیمو به شما احساس خوب تازگی و شادابی را منتقل می‌کند. در شمس لیمونعناع از قند خرما به‌عنوان شیرین‌کننده استفاده شده است. استفاده از قند خرما به جای شکر در این نوشیدنی، شمس لیمونعناع را تبدیل به گزینه‌ای مناسب میان نوشیدنی‌های مالت طعم‌دار کرده است. این نوشیدنی می‌تواند انتخاب مناسبی برای ورزشکاران در فصل گرما باشد چرا که قند خرمای موجود در آن خیلی سریع جذب بدن می‌شود و بعد از ورزش به سرعت می‌تواند انرژی از دست رفته بدن را تامین و به دلیل داشتن نعناع، احساس خنکی و تازگی در فرد ایجاد کند.

نگاهی به فواید قند خرما

این روزها بر اساس توصیه پزشکان خیلی از ما در صدد کاهش شکر از رژیم غذایی خود هستیم. برای این کار یک راه‌حل، می‌تواند جایگزین‌کردن شیرین‌کننده‌های طبیعی باشد.
بر اساس گزارشی که واشینگتن پست در 19 آگوست 2018 منتشر کرده است، قند خرما شیرین‌کننده‌ای است که شیرینی طبیعی دارد و میزان کالری آن از شکر تصفیه شده کمتر است.(1)
قند خرما حاوی مقادیری پتاسیم، منیزیم و آهن است بنابراین می‌تواند برای بانوان باردار و افرادی که کم‌خونی دارند نیز مفید باشد.
باشگاه خبرنگاران جوان در مقاله‌ای برای جایگزین شکر، قند خرما را پیشنهاد می‌کند و می‌گوید:

«اگر دنبال جایگزین‌های سالم‌تری برای قند و شکر هستید، جایگزین کردن خرما و تمامی محصولات برپایه آن مانند شیره خرما یا قند خرما، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.خرما به‌طور طبیعی طعم شیرینی دارد و حاوی ویتامین‌ B6 و ویتامین A در کنار املاح مفیدی مانند پتاسیم و کلسیم است.».(2)

پس اگر به دنبال یک نوشیدنی جایگزین برای نوشیدنی‌های طعم‌دار و گازدار هستید، شمس لیمونعناع پیشنهاد ویژه شمس برای شماست.

منابع:

(1)- Washingtonpost

(2)- YJC

مطالب مرتبط